پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

آیا موی گربه باعث نازایی می‌شود؟


کتی کارلسون: هیچ شواهدی مبنی بر اینکه گربه می‌تواند باعث ناباروری شود وجود ندارد. این شایعه به احتمال زیاد براساس این حقیقت به وجود آمده است که کسانی که اجازه می‌دهند گربه‌هایشان از خانه خارج شوند می‌توانند انگل توکسوپلاسموز را از آن‌ها که از بیرون خانه با خود آورده‌اند بگیرند و اگر یک زن در دوران بارداری توکسوپلاسموز داشته باشد می‌تواند آن را به فرزندش نیز منتقل کند. کودکی که این انگل به  او منتقل شود احتمالا با نقص مادرزادی به دنیا خواهد آمد یا بعدها در زندگی دچار مشکل در یادگیری مهارت‌های یادگیری، بصری و شنوایی می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود زنان باردار تا حد امکان اجازه ندهند که گربه آن‌ها جای خود را تغییر دهد و به بیرون از خانه رفت و آمد کند و اگر زن باردار با چنین گربه‌ای در تماس بود باید دستکش بپوشد و دست‌ها را بعد از تماس با گربه کاملا بشوید. علاوه بر این او باید گربه خود را در داخل خانه نگه دارد و نگذارد گربه‌اش با گربه‌های بیرون از خانه در ارتباط باشد.

تنها راه انتقال این بیماری به انسان، از طریق دهان است. یعنی شما باید این انگل رو از طریق عوامل بالا که گفتیم، بخورین تا انگل به داخل بدنتون راه پیدا کنه… حالا چه ارتباطی با گربه داره؟اول از همه باید گفت که گربه بهخاطر داشتن زبان برسی شکل همیشه خودشو تمیز میکنه و جزو حیوانات تمیز بهحساب میاد ولی اگه حواستون به گربتون نباشه و بدون شما، بیرون برای خودش پرسه بزنه، ممکنه موش آلوده به این انگل و یا یکی از اون مواد رو بخوره و این انگل به داخل بدنش وارد بشه؛ این نکته هم قابل توجه است اگه موی گربه و خودش رو مرتب تمیز میکنین و مراقب بیرون رفتن و تغذیهاش هستین، هیچ نگرانی از این بابت وجود نداره

برای مطالعه مقاله کامل موی گربه و نازایی کلیک کنید.



-> فروشگاه پت

گربه هیمالین (Himalayan cat)


تاریخچۀ نژاد هیمالین

تاریخچۀ نژاد گربۀ کوهستانی هیمالین مانند خود این گربه کاملاً خاص است. این نژاد، ترکیبی از دو نژاد سیامی و پرشین است. در سال 1931، توسط ویرجینیا کاب (Virginia Cobb) و کلاید کلر (Clyde Keller)،  تلاش‌های بسیاری برای به‌وجودآمدن گربۀ هیمالین انجام دادند.
هدف این بود که نژادی به وجود بیاید که خلقیات گربه‌های پرشین و ظاهر گربۀ سیامی را داشته باشد.
اسم اصلی این نژاد، کالرپوینت مو بلند (Colorpoint Longhair) بوده است؛ اما زمانی که به‌عنوان نژاد مجزا به رسمیت شناخته شد، به هیمالین تغییر نام داده شد.

این نژاد در دسته‌بندی خاص خود قرار می‌گیرد، اما بسیاری هنوز آن را زیرمجموعۀ نژاد پرشین می‌دانند.


 خرید غذای گربه <<


نژاد پرشین و هیمالین  چه تفاوتی دارند؟

بسیاری از افراد به دلیل شباهت زیاد نژاد هیمالین به نژاد پرشین، وین دو را با هم اشتباه می گیرند. کوتاهی پاها، شکل دم، ساختار بدنی و از جمله شباهت های نژاد هیمالین به پرشین است. رنگ نژاد هیمالین ها مهم ترین نکته ای است که آنها از نژاد پرشین جدا می کند. می توان تصور کرد که یک گربه پرشین به رنگ گربه سیامی است.






خرید از پت شاپ آنلاین و ارسال به سراسر ایران کلیک کنید-> پت شاپ آنلاین


سگ مسی بازیکن فوتبال از نژاد پت بول خطرناک‌ترین سگ‌های جهان است!



-> پت شاپ

مسی مهاجم آرژانتینی بارسلونا صاحب یک سگ بسیار بزرگ از نژاد «پیت بول» است. این نژاد از سگ به عنوان خطرناک ترین سگ دنیا شناخته می شود.در برخی از کشورها نیز مالکان این نوع از نژاد سگ برای بردن آن به خیابان ملزم به این هستند که جلوی دهان این سگ را با پوزبند مخصوصی ببندند تا از حمله ناگهانی این سگ جلوگیری کنند.


  (محصولات اورجینال برای سگ و گربه) -> پت شاپ کیش

در صورتی که مسافر و شهروند کیش نیستید از پت شاپ آنلاین اسکای پت خرید کنید.


درباره نژاد سگ پیت بول

پیت بول نام نژادی از سگ است پیشتر نژادهای پیت بول تریر آمریکایی، استفوردشایر تریر آمریکایی، بولی آمریکایی یا امریکن بولی و استفوردشایر بول تریر هم به عنوان پیت بول دانسته می‌شدند. البته گاهی بولداگ آمریکایی هم در این رده جای می‌گرفت. تاریخ پیت بول را می توان در اوائل سال 1800 در انگلستان مورد بررسی قرار داد. پیت بول از تلفیق دو نژاد قدیمی انگلیسی اولد انگلیش بولداگ و اولد انگلیش تریر در انگلیس و ایرلند به وجود امده است.
تلفیق نخست این دو نژاد در قرن نوزدهم بول اند تریر نام داشت که بعد ها نژاد های بول تریر و استافورد شایر بول تریر نیز از این تلفیق به وجود آمدند،که محبوبیت  خود را در جزایر بریتانیا در یک ورزش خونین به دست آورده است که در آن به عنوان جنگ با گاو استفاده می شد.
 
یک یا دو پیت بول برای اذیت کردن یک گاو به مدت چند ساعت به جان هم انداخته می شدند تا زمانی که حیوان از خستگی ،صدماتی که به آن وارد شده و ضعف دیگر نتواند از خودش دفاع کند و از بین برود.


-> خرید غذای سگ



آنفولانزا در سگ و علائم آن

 


پت شاپ (پت شاپ آنلاین و حضوری)  <-

اگر فکر می کنید سگ شما به ویروس آنفولانزا آلوده شده است، ممکن است برخی از علائم ذکر شده در زیر را داشته باشد، اگرچه ممکن است همه آنها را نشان ندهد:

·         سگ شما زیاد و اغلب عطسه می کند، علاوه بر این، او قبلاً بیش از 24 ساعت این علامت را داشته است.

·         شما زیاد سرفه می کنید، چه خشک و چه با خلط.

·         او مشکلات تنفسی زیادی دارد، هنگام راه رفتن یا دویدن آشفته به نظر می رسد.

·         خاطرنشان می شود که او بیماری های زیادی در عضلات خود دارد، بنابراین به پایین نگاه می کند.

·         سگ شما دچار کم آبی شده است، بنابراین شما مطمئناً باید یک سرم سگ.

·         چشمانش ترشح دارد

·         او بسیار خسته است و خسته به نظر می رسد.

·         او در هیچ زمانی از روز گرسنه نیست که ممکن است به این دلیل باشد که گلویش بسیار دردناک است.

·         علاقه ای به بازی نشان نمی دهد

·         دمای بالایی دارد، یعنی بیش از سی و هشت درجه سانتیگراد.


-> پت شاپ کیش با محصولات اورجینال  و قیمت مناسب

 


سگ‌هایی که به ویروس آنفولانزای سگی مبتلا می‌شوند ممکن است دو سندرم مختلف را نشان دهند؛

 

خفیف:

این سگ‌ها سرفه دارند که به‌طور معمول مرطوب بوده و می‌توانند ترشحات بینی داشته باشند. گاهاً سرفه‌ها خشک می‌شوند. در اغلب موارد، علایم ۳۰-۱۰ روز طول می‌کشد و معمولاً خودبخود ازبین می‌روند.

شدید:

به‌طور کلی، این سگ‌ها تب بالایی دارند (بالای ۱۰۴ درجه ی فارنهایت) و علایم را خیلی سریع توسعه می‌دهندپنومونی (ذات‌الریه)، بویژه پنومونی هموراژیک (خونریزی‌دهنده)، می‌تواند بروز کند. ویروس آنفولانزا برروی مویرگ‌های ریه اثر می‌گذارد، لذا سگ‌ها ممکن است سرفه خونی داشته باشند و اگر خون وارد آلوئول‌ها شود سخت تنفس کنند. بیماران ممکن است مبتلا به پنومونی باکتریایی شوند، که در وضعیت‌های پیچیده‌تر این اتفاق می‌افتد.


برای خرید غذای سگ شما را به مطالعه مطالب زیر دعوت می‌کنیم:

راهنمای غذای خشک سگ

غذای رویال کنین برای سگ