پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

بهترین نژاد سگ برای سلامتی و شخصیت شما


سگ برای علاقه مندان به تناسب اندام

 اگر عاشق فضای باز هستید، احتمالاً یک همراه سگی می خواهید که در شادی شما شریک باشد. تقریباً همه سگ‌ها دوست دارند بیرون بروند، اما نژادهایی که پیاده‌روی طولانی روزانه یا ورزش شدید را دوست دارند، معمولاً نژادهایی با جثه متوسط ​​هستند، از جمله سگ‌های لابرادور، پینچرهای دوبرمن، روتوایلرها، سترهای ایرلندی و انگلیسی، وایمارانرها، کولای‌های مرزی، بیشتر نشانگرها. ، ژرمن شپردها و دالماسیان.

-> انواع غذاهای رویال کنین (Royal Canin)


سگ هایی که بچه ها را دوست دارند

 تقریباً هر نوع سگی می تواند یک همراه عالی برای یک کودک باشد، اما برخی از نژادها هستند که به خصوص به دلیل عشق به کودکان شناخته شده اند. بیگل‌ها و بوکسرها برای بچه‌های کوچکی که عاشق پره‌روی و بازی هستند خوب هستند، داش‌هاند برای بچه‌های ملایم و بزرگ‌تر عالی هستند، در حالی که لابرادور رتریورها و سنت برنارد دوست دارند بچه‌هایی در هر سنی داشته باشند تا با آنها بازی کنند و از آنها محافظت کنند.


سگ های مستقل برای آدمهای پرمشغله

 شما فردی شلوغ هستید، همیشه در حال حرکت هستید. در حالی که سگ ها حیواناتی هستند و نیاز به همراهی دارند، برخی از سگ ها مستقل تر از بقیه هستند و ممکن است با زندگی پرمشغله شما سازگار باشند، از جمله مالاموت های آلاسکا، بورزوی (شگ گرگ های روسی) و شارپی چینی. شما همچنین می توانید با داشتن دو سگ به توله سگ خود کمک کنید تا با غیبت شما کنار بیاید، و آنها نیازی به یک مجموعه مشابه ندارند. برای مثال، یک آزمایشگاه می‌تواند با یک پاپیلون همراهی عالی پیدا کند.

-> Roman

توجه به بغل و محبت کردن

 شما باید عشق و محبت زیادی به شما بدهید. اگر توله‌ای می‌خواهید که در ارتباط با انسان‌ها رشد کند، به سگ پومرانیا، کاکل چینی، بولداگ فرانسوی یا پودل اسباب‌بازی فکر کنید. برای سگی که توجه شما را دوست دارد و همچنین نگهبان خوبی است، سگی که وقتی غریبه ها نزدیک هستند پارس می کند، جفت سگ ایده آل شما ممکن است یک بیگل، سگ خونخوار یا کوکر اسپانیل آمریکایی باشد.


-> بهترین نژاد سگ برای بی تجربه ها

غذاهایی که گربه شما هرگز نباید بخورد


غذاهای خطرناک؟

از آنجایی که آن‌ها بسیار حساس هستند، گاهی اوقات فکر می‌کنیم که گربه‌ها می‌دانند چه چیزی برایشان بهتر است وقتی زمان غذا خوردن است. اما این واقعیت که آنها از یک تکه گوشت بد دور می شوند به این معنی نیست که آنها یک قوطی باز ماهی تن را دور می زنند. و آن قوطی ماهی تن می تواند به همان اندازه خطرناک باشد. در واقع، ممکن است از دانستن برخی از غذاهای رایجی که گربه های شما هرگز نباید بخورند، شگفت زده شوید.


-> گربه هیمالین


ماهی تن

گربه ها می توانند به ماهی تن معتاد شوند، چه برای گربه ها و چه برای انسان ها. گاه و بیگاه مقداری ماهی تن احتمالاً ضرری ندارد. اما یک رژیم غذایی ثابت از ماهی تن که برای انسان تهیه می شود می تواند منجر به سوء تغذیه شود زیرا تمام مواد مغذی مورد نیاز گربه را نخواهد داشت. و مصرف بیش از حد ماهی تن می تواند باعث مسمومیت با جیوه شود. این ضرب المثل را به خاطر بیاورید: «مثل گربه صادق باشید وقتی گوشت دور از دسترس است». گربه شما یک قوطی باز ماهی تن را در کنار سینک به عنوان دعوتنامه شام ​​می بیند.



پیاز، سیر، پیازچه

 پیاز در همه اشکال - پودر، خام، پخته یا کم آب - می تواند گلبول های قرمز گربه را تجزیه کند و منجر به کم خونی شود. این حتی برای پودر پیازی که در برخی از غذاهای کودک یافت می شود نیز صادق است. خوردن مقدار زیادی یک بار یا خوردن مقادیر کمتر به طور منظم می تواند باعث مسمومیت با پیاز شود. علاوه بر پیاز، سیر که 5 برابر پیاز قوی‌تر است و پیازچه هر کدام می‌توانند باعث سلامتی و مشکلات بالقوه تهدیدکننده زندگی شوند.


شیر و سایر محصولات لبنی

 چه اشکالی دارد که به گربه خود یک نعلبکی شیر یا یک تکه پنیر بدهید؟ بیشتر گربه ها به لاکتوز حساسیت ندارند. دستگاه گوارش آنها نمی تواند غذاهای لبنی را پردازش کند و نتیجه آن می تواند ناراحتی گوارشی همراه با اسهال باشد.


الکل

 آبجو، مشروبات الکلی، شراب، غذاهای حاوی الکل - هیچ کدام برای گربه شما خوب نیستند. این به این دلیل است که الکل همان تأثیری را بر روی کبد و مغز گربه دارد که روی انسان دارد. اما آسیب بسیار کمتری لازم است. فقط دو قاشق چای خوری ویسکی می تواند باعث کما در گربه 5 پوندی شود و یک قاشق چای خوری بیشتر می تواند آن را بکشد. هر چه مدرک بالاتر باشد، علائم بدتر است.


-> بهترین غذا برای گربه ها


انگور و کشمش

 انگور و کشمش اغلب به عنوان خوراکی برای حیوانات خانگی استفاده می شود. اما این ایده خوبی نیست. اگرچه مشخص نیست چرا، انگور و کشمش می توانند باعث نارسایی کلیه در گربه شوند. و مقدار کمی می تواند گربه را بیمار کند. استفراغ مکرر و بیش فعالی از علائم اولیه هستند. اگرچه برخی از گربه‌ها هیچ عارضه‌ای نشان نمی‌دهند، اما بهتر است به گربه خود انگور ندهید و انگور و کشمش را از روی میز و سایر مکان‌های قابل دسترس برای گربه خود نگه دارید.



تشویقی گربه چیست؟