پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

برندهای محبوب غذا برای گربه


رویال کنین (Royal Canin)

شرکت فرانسوی رویال کنین از سال 1968 فعالیت خودش رو در زمینه تولید غذای سگ و گربه آغاز کرده و تونسته به بهترین برند غذای گربه در ایران تبدیل بشه. تنوع غذایی رویال کنین بسیار زیاده و این برند برای تمام نژادهای گربه با سلایق و ذائقه های مختلف غذاهای مخصوصی تولید کرده. پوچ و سوپ های رویال کنین هم بین گربه ها محبوبیت زیادی داره پس در موقع خرید چند تا پوچ رویال کنین هم برای پیشی خوشگلت بخر.

 

شسیر (Schesir)

برند اروپایی شسیر یا شزیر هم یکی دیگه از بهترین برندهای غذای گربه ست که شهرت جهانی داره. این مارک هم غذای خشک تولید می کنه و هم غذای تر. کنسرو ها و پوچ های شزیر بین گربه ها محبوبیت زیادی داره.

 

استوزی (Stuzzy)

برند استازی آخرین عنوان از بهترین برند غذای گربه در لیست ماست. این برند اروپایی پوچ های لذیذی برای گربه ها تهیه می کنه و یک غذای کامل و مورد علاقه برای پیشی های دوست داشتنیه. استیک های استازی هم بین گربه ها کلی طرفدار داره.

 

مفید (Mofeed)

نام شرکت این برند غذای خشک گربه، شرکت کیمیا دانه است. تاسیس ۱۳۹۷ از شهر اصفهان ایران، یعنی مفید تازه ۳ سال است که پا در عرصه تولید غذاهای خانگی گذاشته.

آنچه خودشان ادعا میکنند نه تنها تولیدکننده غذای خشک حیوانات خانگی، بلکه غذای پرندگان، جوندگان، دام و طیور را هم تامین میکنند. این شرکت نوپای ایرانی میگوید بسته بندی های غذاهایش عایق نور و هوایند، بدین ترتیب از فاسد شدن غذا جلوگیری میشود.

نکته ی مثبتی که عده زیادی از مخاطبان بدان اشاره کرده اند، همین بسته بندی خوب غذای خشک گربه است. جنس خود بسته بندی از پلاستیک ضخیم شفاف بوده و درب آن در بعضی موارد زیپ دار و در بعضی دسته دار است.



پت شاپ اسکای پت یکی از فروشگاه‌های آنلاین حیوانات خانگی است که شما می‌توانید برای تهیه این برندها به آن مراجعه کنید.

بیماری‌های رایج در گربه‌ها


 

شایع ترین بیماری بچه گربه‌های خانگی

بچه گربه ها به دلیل سیستم ایمنی ضعیف تری که به نسبت گربه های بالغ دارند می توانند بیشتر از آن ها درگیر یکسری از بیماری ها شوند و کنترل هرگونه از این بیماری ها می تواند سلامت بیشتری را برای سنین بالاتر او تضمین نماید. از شایع ترین این بیماری ها می توان به عفونت چشمی اشاره کرد که در روزهای اولیه می تواند با قرار گرفتن او در محیط های آلوده تشدید شود . هم چنین کرم ها و انگل های روده از دیگر مشکلاتی است که می تواند رشد گربه تان را مختل کند و مشکلات عفونی شدیدی را برای او به ارمغان آورد. کک ها و انگل های خارجی نیز از شایع ترین انواع بییماری های بچه گربه ها هستند که باید در جهت پیشگیری از بروز آنها شستشوی ابتدایی همراه کک زدایی صورت گیرد و نظافت محل زندگی او مورد توجه قرار داشته باشد.

 

بیماری‌های عفونی در گربه‌های خانگی

در محیط اطراف ما باکتریها و ویروس‌های مختلفی زندگی می‌‌کنن، اما خوشبختانه اکثر اونا نمی‌تونن باعث بیمار شدن گربه ها بشن. ولی بعضی از میکروارگانیسم‌های بیماریزا وجود دارن که می‌تونن انواع بیماری‌‌های عفونی رو در بدن گربه‌ها ایجاد کنن.

بیماری عفونی FIV یا ایدز گربه‌‌ها، بیماری لوسمی یا FeLV، عفونت‌های تنفسی مثل کلسی ویروس و هرپس ویروس، پنلوکوپنی و پریتونیت عفونی گربه ها یا FIP از جمله مهم‌ترین و خطرناک‌ترین بیماریهای عفونی در گربه ها هستن.

انجام به موقع واکسیناسیون، رعایت بهداشت و تغذیه سالم و صحیح از جمله عواملی هستن که می‌تونن از بروز این بیماری‌ها در گربه‌‌ها جلوگیری کنن.

 

بیماری کرم قلب در گربه‌های خانگی

گربه ها میزبان های خوبی برای این بیماری نمی باشند. بعضی گربه ها امکان دارد هیچگونه علائمی نداشته باشند، در حالی که برخی می توانند علائمی همانند سرفه کردن ، مشکلات تنفسی و استفراغ داشته باشند. متاسفانه درمان قطعی برای این نوع بیماری وجود ندارد و می تواند مرگبار باشد. خبر خوب و امیدوار کننده این است که تعداد زیادی از گربه ها خودشان بر این بیماری غلبه می کنند. در موارد بسیاری، دامپزشک ممکن است درمان های دارویی و یا جراحی را پیشنهاد کند، اما این درمان ها بسیار خطرناک می باشند. نکته مهم خوراندن دارو های پیشگیری از این بیماری و چک آب های منظم دامپزشکی می باشد.

بیماری کلیوی در گربه‌های خانگی

بیماری کلیوی در گربه ها موجب عدم توانایی آنها در دفع سموم از طریق ادرار می گردد، که این امر موجب ورود سموم به سیستم خونی حیوان خواهد شد. بیماری های کلیوی دارای دلایل زیادی از جمله فشار خون بالا، عفونت، قرار گرفتن درد معرض سموم، سنگ کلیه و یا سرطان می باشند.

سن یکی دیگر از فاکتور های این بیماری می باشد. بیماری های کلیوی در گربه های مسن بیشتر به چشم می آیند. علائم این بیماری شامل کم کردن وزن، بی اشتهایی ،اسهال و استفراغ و بی حالی هستند ، اما برخی از گربه ها هیچگونه علامتی ندارند. درمان ها معمولا پس از شناسایی دلیل بیماری و بررسی شرایط درمان آغاز می گردند. البته در موارد بسیاری دیالیز و یا بیوند کلیه نیاز خواهد بود.

 

سرطان در گربه‌های خانگی

یکی از بیماری‌های رایج بین تمام موجودات زنده، سرطان می‌باشد. هم گربه‌ها و هم سگ‌ها به این بیماری مبتلا می‌شوند. البته میزان ابتلا به سرطان در گربه‌ها بسیار پایین است. اما اگر زمانی به آن مبتلا شوند امکان درمان آن نسبت به سگ‌ها که ابتلا به سرطان در آن‌ها بالاتر، کمتر می‌باشد.

سرطان در یک ناحیه خاص از بدن گربه‌ها ایجاد می‌شود. تومورهای ممکن است به وجود آید و در بدن پخش شوند که این حالت بدخیم سرطان است. این سلول‌ها می‌توانند به سرعت رشد کنند و به قسمت‌هایی از بدن گربه حمله کنند. ارث و محیط اغلب دو عامل اصلی سرطان در گربه‌ها هستند.

علائم سرطان در گربه‌ها:

توده/ ورم/ بوی بد دهان/ کاهش وزن/ از دست دادن اشتها/ اسهال/ استفراغ

 


پت شاپ اسکای پت یکی از فروشگاه‌های آنلاین لوازم و غذای حیوانات خانگی است که در لیست بهترین پت شاپ‌های آنلاین قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌شود؛ اگر به دنبال خرید غذا یا وسایل حیوان خانگی خود هستید. حتما از محصولات این سایت دیدن کنید.

غذای گربه پرشین


تغذیه گربه پرشین یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند بر سلامتی و  طول عمر گربه پرشین تاثیر مستقیم داشته باشد. برای همین است که تغذیه گربه پرشین برای نگه دارندگان این حیوان به دلنشین بسیار مهم می باشد.

گربه پرشین به دلیل شرایط خاص فیزیکی و همینطور رفتارهای متفاوت با سایر نژادها محبوبیت خاصی در بین مردم پیدا کرده است. گربه پرشین بخاطر شرایط خاص و خلق و خوی متفاوتی که دارد تغذیه بسیار حساس و منحصر به فردی هم دارد که در صورت رعایت کردن آن می توانیم به آسانی موجب افزایش طول عمر و سلامتی گربه پرشین شویم.

گربه پرشین حدود ۸ تا ۱۱ سال عمر میکنه، البته به شرطی که نگهداری از گربه به درستی انجام بشه تا سالم و سرحال بمونه. غذای گربه هم یکی از مهم ترین فاکتورها در نگهداری از گربه هست.

 

مواد مغذی لازم برای پوست و مو گربه پرشین

پوست و موی گربه پرشین متفاوت از سایر نژادها است. این گربه روی سطح بدن خود موهای بلندی دارد که ابریشمی و زیبا هستند. اگر به موهای آن رسیدگی نشود، زیبایی خود را از دست داده و دچار اشکال می-شوند. به همین دلیل غذای گربه پرشین، باید با ویتامین‌های خانواده بی مانند بیوتین و اسیدهای چرب مفید مانند امگا۳ و امگا ۶ غنی شده باشد. اگر غذای غنی شده ندارید، می‌توانید از مکمل‌ها استفاده کنید. اگر نسبت به پوست و موی گربه خود حساس هستید میتوانید از شامپو گربه پرشین استفاده کنید.

 

گربه پرشین بخاطر ویژگی های منحصر به فردی که داره نیاز به غذای مخصوصی هم داره.

بعضی از این ویژگی ها اینا هستن:

تنبل بودن و کم تحرکی

بلند بودن موها

داشتن پوزه تخت

حساسیت به برخی بیماری ها

بداشتها بودن گربه پرشین

 

انتخاب غذا برای گربه پرشین

گربه پرشین در خوردن غذا بسیار وسواسی است و هر چیزی را نمی‌خورد. بنابراین باید غذایی را انتخاب کنید که دوست داشته باشد. اگر بتوانید از بچگی او را عادت به انواع غذاها بدهید، وقتی بالغ شد مشکلی نخواهید داشت.


کالری مناسب در تغذیه گربه

گربه پرشین تنبل است و معمولاً تحرک زیادی ندارد. فعالیت کم این گربه‌ها باعث می‌شود که کالری‌سوزی بسیار کمی داشته باشند. بنابراین باید غذایی انتخاب کنید که خیلی پرکالری نباشد. تغذیه گربه پرشین بالغ و عقیم شده باید حتماً رژیمی باشد، چرا که این گربه‌ها در معرض چاقی و اضافه وزن قرار دارند. همانطور که چاقی در انسان‌ها ضمینه ساز بیماری‌های دیگر است، غذای گربه‌های پرشین نیز باید به خوبی کنترل شود.

 


برای خرید لوازم و غذاهای حیوانات خانگی پت شاپ اسکای پت یکی از معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین در این زمینه است.

 

غذای مفید برای سگ‌ها


امروزه یکی از دغدغه‌ های افرادی که از حیوان خانگی مانند سگ نگهداری می‌ کنند، تغذیه آن ها است، چرا که غذای سگ رابطه مستقیم با سلامت جسم و طول عمرشان دارد به همین دلیل همیشه به دنبال یک غذای خوب و مقوی برای سگ خود هستند. غذاهای تقویتی سگ به سیستم ایمنی بدن این حیوانات دوست داشتنی کمک می‌ کند و تمام مواد مغذی که بدن آن ها نیاز دارد را تامین می کنند.

 

چرا باید از غذای تقویتی برای سگ استفاده کنیم؟

غذا های تقویتی و حتی قرص های غذای تقویتی سگ برای بزرگ شدن اندام و عضلانی شدن بدن حیوان نقش بسیار مهمی دارند. به همین دلیل خیلی از افرادی که از سگ به ویژه سگ های درشت اندام مانند سگ های نگهبان و یا سگ های گارد نگهداری می کنند، غذا های مقوی و با کیفیت بالا را به حیوان خود می دهند تا اندام درشت، استاندارد و عضلانی داشته باشند.

 

چه غذاهایی برای سگ مفید است؟

گوشت بره برای سگ ها یکی از مفید ترین غذاها به حساب می‌آید.

گوشت بره مقادیر قابل توجهی پروتئین دارد و حتی برای سگ‌هایی با معده حساس نیز قابل هضم است.

گوشت گوساله هم یکی دیگر از منابع پروتئین برای سگ ها است.

گوشت گوساله برای اکثر سگ ها به جز آنهایی که حساسیت دارند بسیار مفید و مغزی است.

گوشت مرغ اگر بدون پیاز و هیچگونه ادویه ای پخته شود یک وعده غذای بسیار مفید برای سگ ها می باشد.

سینه مرغ بدون پوست و استخوان سبب تقویت سیستم ایمنی سگ ها می شود.

اگر از گوشت مرغ در غذای سگ خود استفاده می کنید مطمئن شوید آن را به طور کامل پخته اید.

زیرا مرغ خام ممکن است باکتری سالمونلا داشته باشد!

 

بهترین غذای خشک سگ باید حاوی مواد مغذی باشد؟

پروتئین: پروتئین انواع گوشت مثل مرغ، گاو، بره، ماهی و و همینطور پروتئین گیاهی

چربی: چربیهای مفید مثل اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶

فیبر: فیبر موجود در سبزیجات و غلات

مواد معدنی: مثل کلسیم، فسفر، منیزیم و آهن

ویتامین‌ ها: مثل ویتامین A، C، D و


 

برای خرید آنلاین غذا و لوازم حیوانات کلیک کنید -> پت شاپ اسکای پت