پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

چرا سگ ها مدفوع می خورند و چگونه آن را متوقف کنیم؟


از بین تمام عادات نفرت انگیزی که سگ های ما دارند - نوشیدن از توالت، غلتیدن در گل و لای باتلاق، لیسیدن باسنشان - هیچ چیز بیشتر صاحبان آنها را منزجر نمی کند تا اینکه فکر کنند چرا سگ ها مدفوع می خورند. انگیزه آنها ممکن است این نباشد که ما انسان ها را آزار دهند، اما مطمئناً اینطور است. در حقیقت، به حدی است که کشف اینکه سگ شما مدفوع می‌خورد اغلب به عنوان دلیلی ذکر می‌شود که مردم سعی می‌کنند سگ را به خانه بازگردانند یا حتی اتانازی را انتخاب کنند.


یک نام علمی برای این عادت مدفوع خواری وجود دارد - کوپروفاژی (kop-ruh-fey-jee-uh) - و همچنین دلایل رفتاری و فیزیولوژیکی که برخی از سگ ها مدفوع را یک غذای لذیذ می دانند. اگر مدفوع خوار دارید، ناامید نشوید. راه‌هایی برای از بین بردن این عادت و حتی برخی راه‌حل‌های بدون نسخه وجود دارد. اگرچه توسط علم عمیقاً بررسی نشده است - مطالعات کمی در مورد آن وجود دارد - مدفوع خواری یک پدیده نسبتاً رایج در سگ ها است. در یک مطالعه در سال 2012 که در کنفرانس سالانه انجمن دامپزشکی آمریکا از رفتار حیوانات ارائه شد، محققان به رهبری دکتر بنجامین هارت از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، دریافتند که:


16 درصد (از هر 6) سگ‌ها به‌عنوان مدفوع خواران «جدی» طبقه‌بندی می‌شوند که به این معنی است که آنها پنج بار در عمل دستگیر شده‌اند. 24 درصد از سگ های مورد مطالعه (از هر چهار یک نفر) حداقل یک بار در حال خوردن مدفوع مشاهده شدند هارت نوشت: «نتیجه‌گیری ما این است که خوردن مدفوع تازه بازتابی از استعداد ذاتی سگ‌های اجدادی است که در طبیعت زندگی می‌کنند که از اعضای بسته در برابر انگل‌های روده‌ای موجود در مدفوع محافظت می‌کند که گهگاه می‌تواند در لانه/منطقه استراحت رها شود.» ترجمه: در DNA سگ خوردن مدفوع وجود دارد.

این مطالعه شامل دو نظرسنجی جداگانه بود که برای حدود 3000 صاحب سگ ارسال شد. در حالی که خوردن مدفوع برای حساسیت های انسانی نفرت انگیز است، اما از نظر سگ سانان واقعاً بد نیست. سگ‌ها به‌عنوان لاشخور تکامل یافته‌اند و هر چیزی را که روی زمین یا در انبوه زباله‌ها پیدا می‌کنند می‌خورند، بنابراین ایده‌های آن‌ها از غذاهای تیز تا حدودی با ما متفاوت است. استیون آر. لیندسی، رفتارشناس حیوانات، در کتاب راهنمای رفتار و تربیت سگ کاربردی خود می گوید که کوپروفاژی «ممکن است یکی از چندین رفتار بقای اشتهاآور باشد که برای مقابله با ناملایمات دوره ای گرسنگی تکامل یافته است». به عبارت دیگر، وقتی غذا کمیاب است، نمی‌توانید حساس باشید.


خوردن مدفوع برای سگ ها و توله سگ ها عادی است

برای برخی از گونه ها، مانند خرگوش ها، خوردن مدفوع راهی کاملاً طبیعی برای به دست آوردن مواد مغذی کلیدی است. در واقع، اگر خرگوش ها را از انجام این کار منع کنید، آنها دچار مشکلات سلامتی می شوند و خرگوش های جوان رشد نمی کنند. خوشبختانه سگ ها نیازی به تغذیه از این طریق ندارند. با این حال، مدفوع خوردن یک رفتار طبیعی و طبیعی سگ در برخی از مراحل زندگی است.

سگ های مادر توله های خود را لیس می زنند تا از آنها بخواهند که آنها را از بین ببرند و با خوردن آن مدفوع خود را در حدود سه هفته اول پس از تولد پاک می کنند. توله سگ ها نیز به طور طبیعی این رفتار را انجام می دهند، مدفوع خود (اتوکوپروفاژی)، مدفوع سگ های دیگر (آلوکوپروفاژیا)، و همچنین مدفوع گربه ها و سایر حیوانات را می خورند. برخی از سگ‌ها کود اسب و فضولات غاز را جذاب می‌دانند. خوردن مدفوع خود بی ضرر است، اما اگر مدفوع آلوده به انگل، ویروس یا سم باشد، مصرف مدفوع حیوانات دیگر ممکن است باعث مشکلات سلامتی شود. در بیشتر موارد، این رفتار قبل از اینکه توله سگ حدود نه ماهه شود، محو می شود.


حقایقی در مورد سگ هایی که مدفوع می خورند

هنگامی که در توله سگ ها رخ می دهد، کوپروفاژی (معروف به مدفوع خوردن) به طور کلی بخشی از فرآیند کاوش در جهان اطراف آنها در نظر گرفته می شود. بیشتر توله‌ها با بو کردن راضی می‌شوند، اما تعداد کمی مانند بچه‌های انسان می‌خواهند همه چیز از جمله مدفوع را در دهان خود بگذارند. یک واقعیت عجیب: سگ ها به ندرت مدفوع نرم و بد شکل یا اسهال می خورند. به نظر می رسد که آنها عمدتاً به سمت مدفوع سفت جذب می شوند. مدفوع یخ زده، به ویژه، با ذوق خورده می شود! (دلیلی وجود دارد که صاحبان سگ اصطلاح "مدفوع" را ابداع کرده اند.) هارت در مطالعه خود مشاهدات دیگری در مورد اینکه چرا سگ ها مدفوع می خورند بیان کرد:


کوپروفاژی در خانواده های چند سگ شایع تر بود. در خانه های تک سگ، تنها 20 درصد سگ ها عادت به خوردن مدفوع داشتند، در حالی که در خانه هایی با سه سگ، این عادت به 33 درصد افزایش یافت.


منبع




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد