پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

اضطراب و افسردگی در سگ ها


علت افسردگی و اضطراب در سگ چیست؟

یک تغییر عمده یا یک رویداد ناراحت کننده در زندگی سگ گاهی اوقات می تواند علائم افسردگی و/یا اضطراب را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، از دست دادن صاحبش یا یک حیوان همراه، یا حتی احساس غم و اندوهی که توسط اطرافیانشان تجربه می شود، همگی می توانند بر احساسات کلی سگ تأثیر بگذارند. تغییرات بزرگ زندگی، مانند نقل مکان به یک خانه جدید، یک نوزاد جدید یا یک حیوان خانگی جدید نیز ممکن است بر احساسات سگ تأثیر بگذارد. به طور کلی، هر تغییر قابل توجهی در برنامه روزانه سگ شما ممکن است علائم افسردگی یا اضطراب را به همراه داشته باشد.


چگونه بفهمم سگم افسردگی دارد؟

علائم افسردگی در سگ ها مشابه علائمی است که افراد تجربه می کنند. علائم رایج شامل سطوح پایین فعالیت، از دست دادن علاقه به چیزهایی است که زمانی از آنها لذت می بردند، و تغییر در عادات غذایی و/یا خوابیدن. برخی از سگ‌ها نیز ممکن است نشانه‌هایی از پرخاشگری، از جمله زوزه یا ناله غیرمشخصه را نشان دهند.


چگونه بفهمم سگم اضطراب دارد؟

علائم اضطراب در سگ ها ممکن است شامل لرزش، دم کشیدن، پنهان شدن، کاهش فعالیت و رفتارهای فرار غیرفعال باشد. آنها همچنین ممکن است علائم وحشت از جمله نفس نفس زدن، قدم زدن و رفتار فرار فعال را تجربه کنند. علائم فیزیکی اضطراب در سگ ها ممکن است شامل فعالیت سیستم عصبی خودمختار سمپاتیک، مانند اسهال، یا ضایعاتی باشد که باعث می شود بدن خود را لیس بزنند یا گاز بگیرند.


چگونه می توانم به درمان افسردگی یا اضطراب سگم کمک کنم؟

خبر خوب این است که سگ ها اغلب می توانند به تنهایی بر افسردگی و/یا اضطراب غلبه کنند. بسته به سگ و موقعیت، ممکن است روزها تا ماه ها طول بکشد. مهم نیست که چه باشد، عشق و مراقبت صاحبان آنها و گاهی راهنمایی های دامپزشک شما می تواند به آنها کمک کند تا بر مشکلات غلبه کنند.


صاحبان حیوانات خانگی می توانند تکنیک های زیر را امتحان کنند:

به سگ خود توجه بیشتری نشان دهید. اما منتظر بمانید تا برخی از نشانه های شادی مانند دم تکان دادن را ببینید و به آنها برای آن رفتار پاداش دهید. سگ خود را با پیاده روی منظم، زمان بازی و سایر فعالیت هایی که می دانید از آن لذت می برد، فعال نگه دارید. اگر علائم سگ شما مربوط به از دست دادن یک حیوان خانگی است، در نظر بگیرید حیوان خانگی دیگری بگیرید یا شروع به معاشرت با حیوانات خانگی دیگر کنید. بسته به شدت علائم، دامپزشک شما ممکن است داروهای ضد اضطراب و همچنین تکنیک های مدیریت رفتار را توصیه کند.

در برخی موارد، افسردگی و/یا اضطراب ممکن است نشانه ای از یک بیماری زمینه ای در سگ باشد. اگر حیوان خانگی شما اخیراً تغییر بزرگی در زندگی یا رویداد ناراحت کننده ای را تجربه نکرده است، با دامپزشک خود در مورد اینکه چه چیز دیگری می تواند او را آزار دهد صحبت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اضطراب و افسردگی در سگ‌ها یا جستجوی گزینه‌های درمانی، با دامپزشک جنوب شرقی ممفیس تماس بگیرید تا امروز یک قرار ملاقات رزرو کنید.


منبع


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد