پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

عوامل تاثیرگذار در تعیین میزان غذای سگ

شما قبلاً مشکوک هستید که یک تریر کوچک یورکشایر کمتر از یک سنت برنارد بزرگ می خورد. اما دقیقاً چه عواملی تعیین می کنند که یک سگ به چه مقدار غذا نیاز دارد؟



ویژگی های سگ


سن

 توله سگ ها به انرژی زیادی نیاز دارند زیرا در حال رشد هستند. آنها معمولا بیشتر از سگ های بالغ غذا می خورند. سگ های پیر اشتهای کمتری دارند. مانند مردم، نیازهای انرژی آنها کاهش می یابد، زیرا آنها دیگر آنقدر فعال نیستند.


اندازه و نژاد

احتمالاً بارزترین عامل تعیین کننده از نظر مقدار غذای مناسب است زیرا می توانید از روی اندازه سگ خود بفهمید که آیا او به مقدار زیادی غذا نیاز دارد یا خیر. یک بدن بزرگ باید انرژی بیشتری نسبت به یک بدن کوچک برای سلول ها تامین کند.


وزن

این که آیا سگ شما اضافه وزن دارد یا کم وزن، به بهترین وجه در پشت سگ احساس می شود. اگر می‌توانید دنده‌ها و ستون فقرات او را حس کنید، اما بیش از حد مشخص نیستند، سگ شما وزن ایده‌آلی دارد. اگر سگ کم وزن است، باید مقدار غذا را افزایش دهید. شما می توانید سگ های دارای اضافه وزن را در رژیم غذایی قرار دهید.

با این حال، همیشه باید مطمئن شوید که سگ شما هنوز مواد مغذی کافی دریافت می کند. بهتر است افزایش یا کاهش غذا را با مشورت دامپزشک انجام دهید.


سطح فعالیت

شخصیت فردی سگ شما نقش مهمی در محاسبه مقدار کامل غذا دارد. آیا سگ شما همیشه در اطراف غوغا می کند؟ آیا او زیاد می دود یا پارس می کند؟ سپس او بیشتر از سگ های ساکتی که بیرون آمدن از رختخواب برای پیاده روی را شکنجه می دانند، می خورد. انرژی مورد نیاز ناشی از فعالیت بدنی ارتباط نزدیکی با سن، قد و وزن دارد.


عوامل ویژه در محاسبه مقدار ایده آل غذا


بارداری

اگر سگ شما باردار است، بدن های کوچک جدیدی در داخل او رشد می کنند. بر این اساس انرژی مورد نیاز سگ افزایش می یابد. با این حال، فقط از هفته چهارم بارداری باید غذای بیشتری نسبت به قبل تهیه کنید. الزامات دقیق بستگی به تعداد توله سگ دارد. سپس مقدار لازم غذا می تواند تا 30 درصد افزایش یابد.


سن توله سگ

همانطور که قبلا ذکر شد، سگ های جوان برای کمک به رشد به مواد مغذی و ویتامین های زیادی نیاز دارند. شروع زندگی خود را با یک رژیم غذایی سالم برای توله سگ های خود آسان تر کنید. اگر توله سگ ها غذا نمی خورند، این می تواند به دلایل مختلفی باشد.


تغییر کت

تغییر کت از نظر فیزیکی برای سگ سخت است. برای زنده ماندن در این زمان در بهار و پاییز، سگ به غذای متفاوتی نسبت به معمول نیاز دارد تا از تولید کت و پوست حمایت کند: باید میزان اسیدهای چرب ضروری را افزایش دهید. اینها، به عنوان مثال، در چربی های ماهی مانند روغن کبد ماهی یا روغن ماهی قزل آلا، در چربی های حیوانی مانند پیه گاو یا خوک، یا در روغن های گیاهی مانند زیتون و روغن بزرک یافت می شوند.


بیماری

وقتی بیمار هستیم، اغلب کمتر غذا می خوریم - به خصوص اگر بیماری گوارشی باشد. برای برخی از بیماری ها مانند اسهال، رژیم غذایی از نظر پزشکی توصیه می شود. در موارد دیگر، بدن نسبت به زمانی که سالم است به انرژی بیشتری نیاز دارد. بهتر است در مورد محاسبه مقدار غذای ایده آل برای سگ بیمار خود با دامپزشک خود صحبت کنید.


اختگی

یک سگ بارور تعادل هورمونی و متابولیک متفاوتی نسبت به سگ عقیم شده دارد. بنابراین ممکن است سگ شما پس از اخته شدن به انرژی کمتری نیاز داشته باشد. اگر به همان مقدار به او غذا بدهید، به راحتی می تواند اضافه وزن پیدا کند. بنابراین، با دقت مشاهده کنید و در نظر بگیرید که سگ شما اکنون در شرایط جدید به چه مقدار غذا نیاز دارد.



ویژگی های غذا


محتوای انرژی

کیفیت با کمیت یکی نیست. این بستگی به آنچه در غذای سگ است دارد. به اصطلاح چگالی انرژی غذا به مقدار مواد مغذی موجود در آن بستگی دارد. بزرگترین منبع انرژی چربی و پس از آن کربوهیدرات ها و پروتئین ها هستند. بسته بندی در مورد چگالی انرژی غذای سگ چه می گوید؟ در BARF در مورد مواد تشکیل دهنده غذا اطلاعاتی کسب کنید یا خودتان غذای سگتان را بپزید.


تغذیه تکمیلی یا وعده های غذایی ثابت

همیشه به یاد داشته باشید که هر چیزی که سگ شما می خورد تعادل انرژی او را تامین می کند. بنابراین، اگر به طور منظم هنگام پیاده‌روی به او غذا بدهید یا اجازه دهید استخوان جویدنی را در راه دامپزشکی بجود، نیاز به غذای «عادی» سگ کاهش می‌یابد. همیشه مراقب میزان و آنچه در طول روز به سگ خود می دهید باشید.


غذای خشک یا مرطوب

اگر سگ شما عمدتاً فقط غذای خشک می خورد، باید با نوشیدن آب آن را جبران کند. معده سگ می تواند مقدار بسیار بیشتری از غذای مرطوب را به یکباره هضم کند - تا چهار برابر بیشتر از غذای خشک. اما در نهایت، بدن مقدار واقعی غذا را با نوشیدن و دفع تنظیم می کند. سگ هایی که با غذای خشک تغذیه می شوند، در واقع کمتر غذا نمی خورند.


محاسبه مقدار مناسب غذا برای سگ

بدیهی است که عوامل زیادی وجود دارد که بر میزان غذای مورد نیاز یک سگ تأثیر می گذارد. علاوه بر این، تولید کنندگان غذای سگ اغلب اندازه های بسیار سخاوتمندانه ای را روی بسته بندی خود قرار می دهند تا فروش بیشتری داشته باشند و تمام نژادها و اندازه های سگ را پوشش دهند. اما دستورالعمل‌های تقریبی وجود دارد که با آن می‌توانید مقدار کامل غذا را محاسبه کنید:



2.5 درصد از وزن بدن در روز


در مورد توله ها و سگ های باردار، این مقدار می تواند تا 6٪ افزایش یابد. با سگ‌هایی که چندان فعال نیستند یا سگ‌های پیر، مقدار غذای مورد نیاز می‌تواند تا 2 درصد وزن بدن کاهش یابد.


مثال ها:

  • سگی با وزن 10 کیلوگرم: 2.5 درصد از 10 = 250 گرم غذا در روز توله
  • سگی با وزن 4 کیلوگرم: 6 درصد از 4 = 240 گرم غذا در روز
  • سگی پیر با وزن 15 کیلوگرم: 2% از 15 = 300 گرم غذا در روز

درک این نکته مهم است که این ارقام مطلق نیستند زیرا عوامل زیادی وجود دارد که بر مقدار مناسب غذا تأثیر می گذارد. یک دامپزشک خوشحال خواهد شد که شما را راهنمایی کند و به عنوان مثال، میزهای تغذیه را برای تامین انرژی مناسب سگ شما تنظیم می کند. برای تغذیه سالم سگ، این نقش را نیز ایفا می کند که به سگ خود اجازه دهید حدود 2 ساعت بعد از غذا هضم شود. در حالت ایده‌آل، شما دو بار در روز به سگ خود غذا می‌دهید تا زمانی که به مقدار مورد نیاز غذا برسد. استثناهایی مانند بیماری، پس از فعالیت خاص، یا حتی کار (مثلاً سگ های سورتمه) این قاعده را تأیید می کند. سعی کنید به طور مداوم وزن سگ خود را با وزن کردن او بررسی کنید تا بهترین پایه برای زندگی طولانی و سالم داشته باشد.


منبع


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد