پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

چرا تمیز کردن دندان برای سگ ها مهم است؟


سلامت دهان و دندان سگ شما، مانند سلامتی شما، جزء مهمی از سلامت کلی آنها است. در سن سه سالگی، سگ ها اغلب علائم بیماری پریودنتال (بیماری لثه) را نشان می دهند. این شروع زودرس بیماری های دندانی می تواند عواقب طولانی مدت جدی برای سلامتی آنها داشته باشد.

بیماری پریودنتال با بیماری قلبی در انسان مرتبط است و به نظر می رسد که این موضوع در مورد همراهان سگ ما نیز صادق باشد.


ارتباط بین بیماری قلبی و بیماری پریودنتال در سگ ها به دلیل ورود باکتری از دهان به جریان خون است که باعث آسیب عملکرد قلب و اختلال در عملکرد سایر اندام ها می شود. این نگرانی‌های سلامتی علاوه بر درد مشهودتر ناشی از فرسایش لثه و دندان‌های از دست رفته یا آسیب دیده است.


روال های مراقبت از بهداشت دهان و دندان در خانه همراه با درمان های دندانی می تواند به سگ شما کمک کند دندان های خود را تمیز نگه دارد و پلاک و جرم دندان را کنترل کند. با این حال، بهترین راه برای تمیز و سالم نگه داشتن دهان سگتان این است که او را برای معاینه سالانه دندانپزشکی و تمیز کردن بهداشتی به دامپزشک ببرید.


اگر سگ شما تمیزکاری حرفه ای سالانه دریافت نکند، التهاب لثه، بیماری پریودنتال، بوی بد دهان و در موارد شدید، درد، پوسیدگی دندان و از دست دادن دندان ممکن است رخ دهد.


آنچه در طول یک قرار ملاقات دندانپزشکی سگ اتفاق می افتد


دامپزشکان ویندزور ما در مرکز دامپزشکی و مراقبت سرطان نیوانگلند توصیه می‌کنند که سگ خود را حداقل سالی یک بار یا اگر از مشکلات دندانی شدیدتر یا مکرر رنج می‌برند، برای یک قرار ملاقات دندانپزشکی بیاورید تا از پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال جلوگیری شود. هنگامی که سگ خود را برای معاینه دندانپزشکی به مرکز دامپزشکی و مراقبت سرطان نیوانگلند می آورید، دامپزشکان ما معاینه کامل دهان و دندان را انجام می دهند و به دنبال علائم مشکلات دندانی می گردند، مانند:


  • دندان های اضافی یا دندان های شیری باقی مانده
  • خونریزی اطراف دهان
  • تورم یا درد در داخل یا اطراف دهان
  • ایجاد پلاک یا جرم روی دندان ها
  • تغییر رنگ دندان ها دندان های لق یا شکسته
  • بوی بد دهان

دامپزشکان ما همه حیوانات خانگی را معاینه می کنند تا اطمینان حاصل کنند که آنها به اندازه کافی سالم هستند تا بتوانند بیهوشی را انجام دهند و در صورت لزوم، تشخیص های اضافی را انجام می دهند تا اطمینان حاصل شود که معاینه دندان در حین بیهوشی برای حیوان خانگی شما بی خطر است. ما یک معاینه کامل دندان به دندان را انجام می‌دهیم، پس از اینکه حیوان خانگی شما بی‌خطر آرام‌سازی شد (درست مانند کاری که دندان‌پزشک در طول معاینه انجام می‌دهد) با ترسیم نمودار کامل می‌شود.


ما دندان های سگ شما را چه در بالای خط لثه و چه در زیر خط لثه تمیز و جلا می دهیم، در حالی که او به راحتی و ایمن آرام می گیرد. ما دندان‌ها را بررسی کرده و اشعه ایکس می‌کنیم، سپس از یک فلوراید درمانی برای کمک به محافظت در برابر پوسیدگی و آسیب بعدی قبل از استفاده از سیلانت دندان برای جلوگیری از تجمع پلاک استفاده می‌کنیم.


اگر سگ شما بیماری پریودنتال پیشرفته داشته باشد، ما با شما همکاری خواهیم کرد تا یک طرح درمانی ایجاد کنیم که به بازگرداندن دهان سگ شما به حالت بدون درد و سالم کمک می کند.


چگونه سگ خود را برای تمیز کردن دندان آماده کنیم؟

1. برای معاینه فیزیکی به دامپزشک خود مراجعه کنید

سگ شما توسط دامپزشک معاینه می شود تا اطمینان حاصل شود که او برای انجام این عمل به اندازه کافی سالم است. پزشک قلب او را از نظر سوفل یا سایر ناهنجاری ها معاینه می کند. اگر سگ شما هر گونه نگرانی قلبی دارد، دامپزشک ممکن است رادیوگرافی قفسه سینه یا مشاوره قلب و عروق را توصیه کند. دامپزشک همچنین به دنبال علائم کم خونی بر روی غشاهای مخاطی خواهد بود.


2. کارهای آزمایش خونی را انجام دهید

گرفتن خون از سگ شما برای بررسی عملکرد کبد و کلیه او مطمئن ترین راه برای تعیین اینکه آیا او برای آرام بخشی مناسب است یا خیر. آزمایش خون به ویژه در سگ های مسن اهمیت دارد زیرا می تواند بیماری کلیوی یا کبدی را در مراحل اولیه تشخیص دهد. سگی که این علائم را تجربه می کند نباید تحت بیهوشی قرار گیرد.


3. آنتی بیوتیک را شروع کنید

به سگ‌هایی که دارای عفونت‌های شدید دندانی یا التهاب لثه هستند، چند روز قبل از عمل، به‌طور مکرر آنتی‌بیوتیک داده می‌شود تا از عوارض جلوگیری شود و سعی شود عفونت پاک شود.


4. شب قبل روزه بگیرید

اگر سگ شما در حال تمیز کردن دندان است، باید غذا و آب را حدود 12 ساعت قبل از انجام عمل از او دور نگه دارید. روزه گرفتن برای جلوگیری از استفراغ سگ شما در حین آرام‌بخشی ضروری است که می‌تواند منجر به عوارض جدی شود. شب قبل از عمل دندانپزشکی سگ خود را ناشتا بگیرید یا دستورالعمل های خاصی را از دامپزشک خود دریافت کنید.


منبع


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد