پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

نیازهای اساسی تغذیه برای گربه‌ها


  • پروتئین از گوشت ، ماهی یا منبع مرغی به نام آنها
  • تائورین ، یک اسید آمینه ضروری است
  • برخی دیگر از ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنزیم ها و اسیدهای چرب

گربه ها نیازی به کربوهیدرات ندارند ، اگرچه ذرت ، گندم و برنج به عنوان پرکننده برای غذاهای کنسرو شده و خشک گربه استفاده می شوند. مواد دیگر ، مانند چسب ، طعم دهنده و رنگ آمیزی ، توسط سازندگان مواد غذایی گربه اضافه می شود تا خواسته های زیبایی شناختی مصرف کننده را برآورده کند. اگرچه مواد نگهدارنده ضروری هستند ، برای تازه نگه داشتن مواد غذایی برای گربه های ما ، به هیچ وجه نباید مواد غذایی کنسرو شده مجاز به مدت طولانی باقی بمانند.

 

->> خرید غذای گربه


نکاتی در خصوص تغذیه گربه‌ها

همواره به غذای گربه خانگی خود توجه داشته باشید؛ یک گربه باید به اندازه ای غذا بخورد که چاق نشود زیرا چاقی یکی از شایع ترین بیماری های موجود برای گربه های خانگی است که همچون همنوعان خود در خیابان ها و کوچه ها از تحرکات لازم و جست و خیزهای فراوان برخوردار نیستند.

گربه چاق یقینا دچار انواع و اقسام بیماری شده و تنها هزینه های نگهداری و مراقبتی بیشتری را بر روی دست شما می گذارد؛ پس با صلاحدید یک دامپزشک خوب، حتما بر روی میزان غذایی که بصورت روزانه به گربه تان می دهید توجه کنید.

فراموش نکنید که گربه یک حیوان ۱۰۰٪ گوشتخوار است و برخلاف سگ که گاها می توان با غذاهای غیر گوشتی، انسانی و گیاهی او را سیر کرد، گربه چنین رفتار غذایی ندارد و همیشه باید مقداری پروتئین را در سبد غذایی او قرار دهید.


->> نکات مهم خرید غذای حیوانات خانگی


از طرفی هم فراموش نکنید وقتی برخی از متخصصان غذا حیوانات حرف از سرو غذاهای انسانی برای گربه ها می زنند، منظورشان دادن برنج با انواع و اقسام خورشت ها به آنان نبوده و هدفشان از بیان چنین موضوعی در اصل همان مرغ و گشت آب پز و یا سرخ شده ای است که شما بصورت روزانه و یا هفتگی در سبد غذایی خود استفاده می کنید و می توانید مقداری از آن را به گربه خود نیز بدهید.

نکته بعدی توجه به تمیزی ظرف غذا و محیطی است که می خواهید گربه تان در آن غذا بخورد؛ یادتان باشد برخلاف گربه های خیابانی که از پرسه زدن در حوالی سطل های زباله شهری هیچ ابایی ندارند، گربه های خانگی به تمیزی اهمیت زیادی می دهند.


->> پت شاپ آنلاین


همچنین به عنوان نکته آخر این را نیز باید یادآور شویم که ایجاد و پیروی از یک رژیم غذایی مناسب با ذائقه غذایی گربه شما می تواند در رشد و عدم مبتلا شدن او به بیماری های مختلف بسیار موثر باشد. از طرفی فراموش نکنید اگر به هر دلیلی مجبور به ایجاد تغییر در رژیم غذایی او شدید، این عمل را نباید به یک باره انجام دهید و بایستی به مرور زمان و بصورت تدریجی غذای گربه خانگی تان را تغییر دهید.


->> پت شاپ اسکای پت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد