پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

چگونه از توله سگ مراقبت کنیم؟

خوشامد گفتن به یک توله تازه وارد شده به خانه‌تان، واقعا هیجان انگیز است، ولی قبل از آن مطمئن شوید که کاملا آماده هستید و خانه و باغ برای ورود نوزاد، امن وسالم است.

 

پت شاپ آنلاین



توله‌ی تازه متولد شده

در یک زایمان طبیعی وسالم، هریک از نوزادان مدت کوتاهی پس از تولد، راه خود را به سوی منبع شیر پیدا می‌کنند. درطی یکی دو روز تولد، نوزاد از اولین شیر مادر، آنتی بیوتیک‌های حفاظتی را که برای عبور از ۶ تا ۱۰ هفته اول زندگی‌اش ضروری می‌باشد، دریافت می‌کند. اکثر نوزادان در چند هفته اول زندگی از شیر مادر تغذیه می‌کنند (مطمئن شوید که تمام توله‌ها، از شیر مادر به طور کامل تغذیه می‌کنند).

بعد از ۶ تا ۱۰ هفته می‌بایست در زمان مناسب غذای جامد را شروع کرده و آنها را از شیر بگیرید. مادر، توله‌ها و حتی مدفوع آنها را تمیز می‌کند، با این وجود شما باید به طور مرتب روزنامه‌ی کف محل نگهداری نوزادتان را عوض کنید. توله‌ها در زمان تولد هم کور و هم کر می‌باشند. بین سنین ۱۰ تا ۱۴ روزگی، چشمهایشان را باز می‌کنند. اگرچه حدودا ۷ روز نیاز است تا بتوانند بر اشیا تمرکز کنند. فعالیت گوش زمانی آغاز می‌شود که کانال شنوایی باز شود. این عمل بین سنین ۱۳ تا ۱۷ روزگی اتفاق می‌افتد.

 


->> خرید غذای سگ

->> خرید باکس حمل سگ



مراقب علائم هشدار دهنده بیماری باشید!


زمان برای توله سگ ها حیاتی است چون آنها نمی توانند برای خودشان کاری انجام دهند. اگر متوجه هر نوع وضع غیر عادی در ظاهر یا رفتار آنها شدید توصیه می شود فورا با دامپزشک برای رفع مشکل قبل از اینکه وضع بدتر شود، تماس بگیرید. بعضی از علائمی که باید مراقبآنها باشید شامل تهوع، گریه زیاد، اسهال، طرد شدن توسط مادر یا اگر توله از هیچ کس دیگری شیر نخورد، می باشد.


پت شاپ در کیش


چه زمانی باید توله سگ تازه متولد شده را نزد دامپزشک برد؟

دامپزشک ناظر توصیه می کند که اقدامات سلامتی را برای او فراهم کنید چون خطرات زیادی وجود دارد که افراد عادی از آن اطلاعی ندارند. توله سگ های تازه متولد شده قادر به شنیدن، دیدن یا حتی دفع مدفوع خود نیستند و به همین دلیل دچار بسیاری از بیماری ها و مشکلات بهداشتی هم می شوند. از دامپزشک تان بخواهید توضیحاتی در مورد نحوه مراقبت از توله سگ ها در زمان تولد به شما بدهد.



پت شاپ اسکای پت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد