پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

وزن سالم برای گربه شما

آیا می دانید که بچه گربه شما نیاز به لاغری دارد؟ گربه های چاق به قدری رایج هستند که حتی ممکن است متوجه نباشید که گربه های چاق در سمت راست هستند. اما تعداد گربه های چاق و اضافه وزن در حال حاضر بیشتر از گربه های دارای وزن مناسب است و دامپزشکان نیز گربه های فوق چاق بیشتری را مشاهده می کنند. فیلیپ جی. شانکر، DVM، مالک بیمارستان گربه ها در کمپبل، کالیفرنیا، می گوید: «مشکل برای ما این است که ما دوست داریم گربه هایمان را خراب کنیم، و گربه ها دوست دارند غذا بخورند، بنابراین به راحتی می توان کمی بیش از حد غذا داد. این چیزی است که باید جدی گرفت. حتی چند پوند اضافی می تواند حیوان خانگی شما را بیشتر در معرض برخی از مشکلات سلامتی مانند دیابت نوع 2 قرار دهد و مشکلات دیگری مانند آرتریت را بدتر کند. حتی می تواند آنها را از آرایش مناسب خود باز دارد. دور نگه داشتن اضافه وزن باید منجر به داشتن یک گربه سالم تر و شادتر شود.


وزن ایده آل برای گربه ها

بیشتر گربه های خانگی باید حدود 10 پوند وزن داشته باشند، اگرچه این وزن می تواند بر اساس نژاد و قاب متفاوت باشد. یک گربه سیامی ممکن است تا 5 پوند وزن داشته باشد، در حالی که یک گربه مین کون می تواند 25 پوند و سالم باشد. Melissa Mustillo، DVM، دامپزشک در کلینیک گربه در مریلند، می‌گوید دامپزشک شما می‌تواند به شما اطلاع دهد که گربه شما اضافه وزن دارد، اما علائمی وجود دارد که می‌توانید خودتان به دنبال آن باشید. او می‌گوید: «گربه‌ها وقتی به آن‌ها نگاه می‌کنید باید شکل ساعت شنی داشته باشند، نباید شکم آویزان داشته باشند، و شما باید بتوانید دنده‌های آن‌ها را حس کنید». (یک استثنا وجود دارد: گربه ای که چاق بوده است احتمالاً بعد از کاهش وزن همچنان "شکم افتاده" خواهد داشت.)


چگونه پوند را پایین نگه داریم

دامپزشکان می‌گویند که افزایش وزن گربه‌ها معمولاً به نوع و مقدار غذایی که به آنها داده می‌شود، همراه با کسالت قدیمی بستگی دارد. وقتی حوصله شان سر می رود، فکر می کنند، شاید من هم بروم غذا بخورم. ... اوه، ببین هیچ غذایی در کاسه من نیست، من برای غذای بیشتر مامان را اذیت می کنم.» موستیلو می گوید. و هنگامی که آنها ناله می کنند، بسیاری از صاحبان برای راضی نگه داشتن حیوانات خانگی خود تسلیم می شوند.


اما می توان از افزایش وزن جلوگیری کرد یا از آن جلوگیری کرد:

غذای خشک را با کنسرو جایگزین کنید که پروتئین بیشتر و کربوهیدرات کمتری دارد. غذای کنسرو شده نیز راه خوبی برای تنظیم زمان وعده های غذایی متمایز برای حیوان خانگی شما است. بسیاری از گربه‌ها وقتی یک کاسه کیبل خشک را کنار می‌گذارند تا بتوانند در طول روز غذا بخورند، چاق می‌شوند. خوراکی ها را کاهش دهید گربه‌ها با سایر پاداش‌ها، مانند زمان بازی با شما، به همان خوبی عمل می‌کنند. کاری کنید که گربه برای غذایش کار کند. دامپزشکان دریافته‌اند که گربه‌ها وقتی از «پازل‌های غذا» استفاده می‌کنند، سالم‌تر و آرام‌تر هستند، که گربه باید آن‌ها را بچرخاند یا دستکاری کند تا خوراکی‌ها را از آن‌ها خارج کند. می توانید مقداری را در محفظه های یک جعبه شراب پنهان کنید یا یک یا چند سوراخ کوچک در یک بطری پلاستیکی ایجاد کنید و آن را با کیبل پر کنید. پازل ها سرعت غذا خوردن خود را کاهش می دهند در حالی که به غرایز طبیعی خود برای شکار و علوفه ضربه می زنند. اگر بیش از یک گربه دارید، ممکن است لازم باشد به گربه دارای اضافه وزن در یک اتاق جداگانه غذا بدهید یا غذای گربه با وزن سالم را در جایی که گربه چاق نمی تواند برود، قرار دهید. استفاده از یک تغذیه کننده حیوانات خانگی با ریزتراشه را در نظر بگیرید، که غذا را فقط در دسترس حیوانی قرار می دهد که در آن تغذیه کننده ثبت شده است.


قبل از اینکه گربه خود را در رژیم غذایی قرار دهید، او را برای معاینه فیزیکی ببرید تا مطمئن شوید که مشکل پزشکی زمینه ای ندارد. شاید جایگزین کردن چرای کل روز در کیبل با وعده های غذایی مشخص کافی باشد. اما یک گربه سنگین‌تر ممکن است نیاز داشته باشد که به غذای رژیمی کنسرو شده یا یک رژیم غذایی تجویزی خاص که پروتئین، ویتامین و مواد معدنی بیشتری در هر کالری دارد تغییر دهد. موستیلو می گوید صبور باشید. «اگر هدف شما از دست دادن یک پوند [گربه شما] است، ممکن است 6 ماه خوب، شاید تا یک سال طول بکشد. خیلی کند است.»


شانکر می‌گوید و اگر بچه گربه‌تان انحنا دارد، نترسید. دامپزشک شما می تواند کمک کند. او می‌گوید: «اگر گربه کمی کامل است، به این معنی نیست که آنها بر اثر بیماری قلبی خواهند مرد. یک چیز را به خاطر بسپارید: هرگز گربه خود را از گرسنگی نکشید. گربه ها، به خصوص گربه های بزرگتر، اگر حتی برای چند روز غذا نخورند، ممکن است دچار نارسایی کبد شوند.


منبع


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد