پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

مشکلات رفتاری سگ - کوپروفاژی


چرا سگ ها مدفوع می خورند؟

در حالی که اغلب موارد کوپروفاژی صرفاً رفتاری به نظر می رسد، در واقع مشکلات پزشکی متعددی وجود دارد که می تواند باعث کوپروفاژی شود یا به آن کمک کند. قبل از اینکه بتوان یک تشخیص صرفاً رفتاری انجام داد، ابتدا باید این مشکلات را رد کرد.


برخی از علل پزشکی چیست؟

هر مشکل پزشکی که منجر به کاهش جذب مواد مغذی شود، باعث ناراحتی دستگاه گوارش یا افزایش جذابیت مدفوع سگ شود، می تواند منجر به کوپروفاژی شود. علاوه بر معاینه فیزیکی کامل، رژیم غذایی توله سگ و دفعات مدفوع و قوام آن باید ارزیابی شود. آزمایش مدفوع برای انگل ها حداقل سطح آزمایش خواهد بود. اگر مدفوع به طور غیرمعمول نرم است یا به نظر می رسد که هضم ضعیفی داشته باشد، ممکن است آزمایش های اضافی مدفوع یا خون ضروری باشد. تغذیه با رژیم غذایی با قابلیت هضم ضعیف، تغذیه کم و شرایط پزشکی که جذب را کاهش می دهد مانند کمبود آنزیم های گوارشی یا انگل ها می تواند منجر به سوءتغذیه یا کمبود ویتامین و مواد معدنی و در نتیجه افزایش اشتها و احتمالاً مدفوع خوردن شود. علاوه بر این، اگر مدفوع حاوی مقادیر زیادی مواد غذایی هضم نشده باشد، احتمال اینکه توله سگ مدفوع را بخورد، افزایش می یابد.

هنگامی که سگ های بالغ شروع به خوردن مدفوع می کنند، ممکن است به دلیل سوء جذب مواد مغذی یا کمبودهای غذایی باشد. علاوه بر این، هر شرایطی که ممکن است باعث افزایش اشتها یا اشتهای غیرعادی شود، مانند دیابت، بیماری کوشینگ، بیماری تیروئید، یا درمان با برخی داروها مانند استروئیدها ممکن است منجر به افزایش مدفوع شود. سگ هایی که در محدودیت کالری شدید قرار می گیرند یا با رژیم های غذایی متعادل تغذیه می شوند نیز ممکن است شروع به خوردن مدفوع کنند. همچنین باید توجه داشت که اگر سگی به مدفوع سگ خاصی علاقه نشان داد، سگ دیگر باید برای هر نوع بیماری که ممکن است منجر به هضم ضعیف غذا شود (در نتیجه مواد مغذی اضافی در مدفوع باقی می‌ماند) آزمایش شود. ).


برخی از دلایل رفتاری که سگ ممکن است مدفوع خود را بخورد چیست؟

کوپروفاژی یک مشکل رایج در برخی از توله سگ ها است که معمولاً در بزرگسالی با تغذیه خوب و هدایت و نظارت مناسب برطرف می شود. توضیحات زیادی برای این رفتار ارائه شده است. وقتی توله‌سگ‌ها بدون نظارت رها می‌شوند، ممکن است به سادگی شروع به بررسی، بازی و حتی خوردن مدفوع به عنوان یک بازی، رفتار تحقیقی یا جمع‌آوری کنند. از آنجایی که کوپروفاژی ممکن است توجه زیادی را به خود جلب کند، این رفتار ممکن است بیشتر تقویت شود. همچنین ممکن است یک جزء مشاهده ای وجود داشته باشد، زیرا عوضی مدفوع توله سگ را در لانه تمیز می کند و می بلعد، و توله ها ممکن است یاد بگیرند که رفتار مادر یا سایر همبازی های خود را که این رفتار را انجام می دهند تقلید کنند.

در سگ‌های بالغ، رفتار ذاتی نظافت و تمیز کردن توله‌های نوزاد و خوردن مدفوع آنها، همراه با این واقعیت مستند که سگ‌ها تمایل به جذب عفونت یا ترشحات جفت خود دارند، ممکن است برخی از موارد را توضیح دهد. انگیزه کوپروفاژی مداخله زودهنگام می تواند به کاهش احتمال تبدیل شدن این رفتار به یک عادت طولانی مدت کمک کند. صاحبی که از تکنیک آموزشی منسوخ، غیرانسانی و بی فایده "چسباندن بینی سگ" در مدفوع خود در زمانی که خانه را کثیف کرده است، استفاده می کند، ممکن است باعث تشویق بیشتر کوپروفاژی شود.


چرا سگ ها مدفوع حیوانات دیگر را می خورند؟

این رفتار شبیه به پاکسازی است. دزدیدن اقلام غذایی، هجوم به سطل های زباله، جویدن یا خوردن اقلام غیر خوراکی که اکثر انسان ها آن را غیرعادی یا حتی منزجر کننده می دانند، برای سگ ها غیرعادی نیست. مدفوع گربه و برخی دیگر از حیوانات اغلب دارای ویژگی های جذاب (بو، بافت و طعم) هستند تا بر این واقعیت غلبه کنند که آنها فضولات مدفوعی هستند. سگ هایی که مدفوع حیوانات گیاهخوار را می خورند ممکن است جذب گیاهان هضم شده شوند. در واقع، خود مدفوع به ندرت برای سگ ها ناخوشایند است. این یکی از بوهایی است که در هنگام بررسی محیط خود مدام جذب آن می شوند.


چگونه می توان کوپروفاژی را درمان کرد؟

کوپروفاژی را می توان با جلوگیری از دسترسی به مدفوع، با تمیز کردن کامل اموال حیوان خانگی و با نظارت مداوم زمانی که حیوان در خارج از منزل است، اصلاح کرد.

اگر از دفعات و زمان دفع مدفوع سگ خود یادداشتی تهیه کنید، باید بتوانید او را در فضای باز همراهی کنید، صبر کنید تا سگتان از بین برود (آموزش بر اساس دستور می تواند مفید باشد)، سگ خود را با خود صدا کنید و آن را برای یک جایزه بنشینید، و مدفوع را تمیز کنید قبل از اینکه سگ خود را تنها بگذارید. در اولین نشانه‌ای از هر بو کردن یا بررسی مدفوع، سگ باید با یک فرمان محکم یا کشیدن سریع افسار قطع شود (این امر به‌ویژه برای سگ‌هایی که سرشانه می‌بندند مؤثر است).


منبع


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد