پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

پت‌های دوست داشتنی

حیوانات خانگی و ملزومات آن‌ها

سرماخوردگی گربه


عطسه و خرناس کشیدن گربه نشانه سرماخوردگی است، اما ممکن است از خود بپرسید که چگونه این اتفاق افتاده است. و مهمتر از آن، چگونه می توانید در آینده از آن اجتناب کنید. درست مانند سرماخوردگی در انسان، سرماخوردگی گربه نیز مسری است. این بدان معناست که گربه های بیرون از خانه بیشتر از گربه های داخل خانه با ویروس سرماخوردگی مواجه می شوند زیرا احتمال بیشتری دارد که با گربه های دیگر ارتباط برقرار کنند.


سرماخوردگی گربه یک عفونت تنفسی فوقانی (URI) است که توسط باکتری یا ویروس ایجاد می شود. برای انسان مسری نیست اما به راحتی بین گربه ها منتقل می شود، به خصوص در شرایط فشرده. بنابراین اگر اخیراً گربه خود را سوار کرده اید و او اکنون سرما خورده است، احتمالاً حیوان خانگی شما نزدیک گربه دیگری بوده است که از سرماخوردگی رنج می برد.


انتخاب یک ارائه دهنده معتبر شبانه روزی، شانس افزایش سطح استرس حیوان خانگی شما را کاهش می دهد و احتمال ایجاد URI را برای گربه شما کاهش می دهد. در بیمارستان حیوانات خانگی ساکرامنتو، ما از حیوان خانگی شما طوری مراقبت می کنیم که انگار مال خودمان است. اگر می خواهید حیوان خانگی خود را برای سوار شدن به ما ثبت نام کنید یا اطلاعات بیشتری می خواهید، می توانید از بخش سؤالات متداول ما در اینجا دیدن کنید.


سرماخوردگی گربه: علائم و نشانه ها

  • عطسه کردن
  • بو می کشد
  •  چشمان اشک آلود
  • آبریزش بینی
  • تب خفیف

علائم شدیدتر

  • کاهش اشتها
  • سرفه کردن

مراقبت از گربه بیمار خود

اگر گربه شما سرما خورده است، می توانید با پاک کردن آبریزش بینی با یک پارچه تمیز و آبریزش چشم با یک پارچه و محلول نمک، به او کمک کنید احساس ناراحتی کمتری داشته باشد. شما همچنین می توانید یک مرطوب کننده راه اندازی کنید تا هوا خیلی خشک نباشد.

اگر به نظر می رسد گربه شما پر شده است و تنفس را کمی دشوار می کند، او را در حمل حیوان خانگی خود قرار دهید، یک کاسه آب داغ در جلوی قفس قرار دهید و هر دو را با یک پتو برای حدود 15 دقیقه بپوشانید.

برای گربه شما مهم است که به خوردن و نوشیدن ادامه دهد تا سریعتر بهتر شود. غذایی که گرم شده و قورت دادن آن آسان تر است ممکن است این فرآیند را برای آنها جذاب تر کند. آنها همچنین باید گرم بمانند، بنابراین یک پتوی اضافی را در رختخواب یا محل مورد علاقه آنها قرار دهید تا خم شوند. هرگز داروی سرماخوردگی انسان (یا هر دارویی را بدون نظر دامپزشک خود) به گربه خود ندهید. همیشه با دامپزشک خود صحبت کنید تا ببینید چه چیزی برای حیوان خانگی شما توصیه می کنند.


زمان مراجعه به دامپزشکی چه زمانی است؟

در بیشتر موارد، سرماخوردگی گربه بی ضرر است و در عرض 1-2 هفته از بین می رود. با این حال، باید سلامت آنها را زیر نظر داشته باشید و اگر تا روز چهارم هیچ نشانه ای از بهبودی مشاهده نشد، باید با دامپزشک خود قرار ملاقات بگذارید زیرا سرماخوردگی مداوم که به درستی درمان نمی شود ممکن است به ذات الریه تبدیل شود.

مانند انسان‌ها، مهم است که در مورد گربه‌ها، بچه گربه‌ها و گربه‌های مسن‌تر با شرایط دیگری که ممکن است آن‌ها را در برابر اثرات سرماخوردگی مستعدتر کند، مراقب باشید. این امر به ویژه در مورد گربه هایی که در حال شیردهی هستند یا واکسینه نشده اند صادق است. اگر گربه شما در یکی از این دسته ها قرار می گیرد، فوراً یک قرار ملاقات بگذارید.

در هر صورت، اگر گربه شما شروع به سرفه کردن، مشکل در تنفس یا توقف غذا خوردن کرد، باید در اسرع وقت به دامپزشک مراجعه کند. اگر نگران سرماخوردگی گربه خود هستید، لطفاً همین امروز با کلینیک دامپزشکی ساکرامنتو ما تماس بگیرید تا یک قرار ملاقات رزرو کنید.



منبع



مراقبت از گربه بیمار خودمراقبت از گربه بیمار خودمراقبت از گربه بیمار خود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد